четвъртък, април 15, 2010

Пазаруването – оргазъм за нея, ужас – за него

Пуснете една жена да пазарува по дълга търговска улица/булевард, застанете по средата до някое дърво, включете камера и после гледайте на забързан кадър. Ще паднете от смях. Зигзагът, усмивката, грейналите и очи и сладка последователност са достойни за хумористично предаване. Изобщо не е задължително да си купи онази готина рокля, която си набеляза миналия петък. Обикалянето по магазините е като говоренето с дружка. Може да продължи с часове. Освежаващо и зареждащо със сили упражнение. За да се зареди с енергия мъжът обаче, на него му е нужна конкретна цел, която да уцели, както и конкретно разписание. Момичета, ако искате да надхитрите любимия си образ да дойде с вас до магазина, му кажете предварително - цел, час, ден, място, и времетраене. „Скъпи, ще си купя розови ръкавици, довечера, след работа, в 5 и половина, от ъгъла на 7 и 8-ма улица, за не повече от 20 минути. Имам нужда от мнението ти, ела с мен” – ще свърши чудесна работа. Ще дойде. Не си и помисляйте да го повлечете в чуден неделен ден в безкрайно обикаляне по магазините обаче. Ще умре. Геройски. За максимум 15-20 минути. И много ще мърмори. За него е див ужас да ви изчака да премерите всички 70 пуловера и 68 черни обувки, камо ли за за гарнитура да го питате след всеки артикул за мнение – как ви стои, кой е по-хубав или ала-бала свежи въпроси от тоя род. Умират си обаче да разберат защо го правим? Мозъкът им е напълно опериран при раждане да разбере мотива на женското мерене, питане и пипане на безброй стоки по магазините. По всяка вероятност дамите си падат по мерене на различни дрехи, защото мозъкът им е гарниран с пищни усещания и чувства. Тя започва да преживява всяка дреха, да я премисля, преподрежда, комбинира на ум с друга подходяща от личния си гардероб. За нея меренето на дрехи е приключение. Особено ако има приятелка-съмишленица под ръка за споделяне. За него – кошмар. Наслучайно дрехите на много от господата се купуват от половинките им. Ще познаете кога един мъж си избира сам гардероба – предсказуем и консервативен е. По принцип, де(има и изключения). Доказано е, че един на всеки 8 мъже не разпознава добре синьо, червено и зелено. Затова си избират и одежди предимно в сиво, бяло и черно.
Учени се опитват да обяснят женската страст към пазаруването с „дивото, което зове в нас”. Да си призная, сигурно съм била калпазанка в предишните си животи на дивачка в пещерите. Защото не обичам да се щуросвам в безцелно обикаляне по магазините, питане, мерене и пипане на дрипки. Предполага се, че посестримите ми са прекарвали часове, за да открият най-качествените и най-безопасните храни за децата си. Да ровичкат най-добрите гъби и плодове с най-оптимален цвят, плътност и мирис, за да не отровят фамилията вечерта край огъня. Мъжете пък на момента са решавали какво животно ще убият, тръгвали са, намирали, убивали го и и са носели у дома. Тежко като изпълнение, но кратко, точно, ясно, с цел.

Аз, ти, вие, тя и той сме коренно различни индивиди. Обаче специалистите непрекъснато се опитват да ни вкарат в рамки и разделят на типажи според пазаруването: решителни, нерешителни, колебаещи се, заинтригувани, първосигнали, спорещи, икономични и Господ-знае-още-какви. Истината е, че големите подгрупи са две - мъже и жени. Оттам нататък чешитите/ките/ като мен се подразделят на десетки разновидности.
Безупречно обмислена е днешната цялостна маркетингова стратегия по подредбата на магазините. Не случайно новите търговски комплекси се строят с достатъчно голямо разнообразие от магазини, кафенета и ресторанти, с музика, шарении, рекламите, опаковките, дори цветове. Всичко е съобразено с потребностите на основния вид потребители - жените. По целия свят все още се смята, че основно пазаруват жените и за капак го правят с кеф. Голяма част от покупките се пада на жените.

Разработена е стратегия, насочена към потребителя – мъж, разбира се. Наблюденията показват, че Той пазарува бързо. Преминава през магазина целенасочено, погледът му е уверен и дори прилича на човек, който непременно знае какво търси и къде да го намери. Той е склонен или да даде парите, които има, купувайки си нещо (набелязано предварително) от първия магазин, в който е влязъл, или да не си го купи (ако няма нужните пари). Не очаквайте да влезе в още 16 магазина, за да премери цени, марки, качество и произход на изделието. Мрази пазаруването и толкова. Обаче му прави чест, ако вече е научил къде е женската ‘”G” точка....В шопинG, разбира се.

16 коментара:

  1. За първи път мнението ми съвпада с това на жена. :))))
    Честита награда от "Блог на деня". :)

    ОтговорИзтриване
  2. О, това го научавам от теб:-) Благодаря! Честно казано за първи път виждам, че има такъв медал, ама му се кефя де;-) А относно мненията - май съм била по-често мъж в животите си досега.:)))

    ОтговорИзтриване
  3. Забравих да кажа - благодаря на всички, които се отбиха тук, подкрепиха ме и се усмихнаха:-)

    ОтговорИзтриване
  4. Статията е великолепна! Останах с усещането, че някой описва мен конкретно! Няма по-голям кошмар за един мъж от ПАЗАРУВАНЕТО! Това при нас си е раздел "пропуснати ползи"! Толкова други смислени неша могат да се свършат, докато се обикалят безцелно магазините. А когато се наложи да се купи нещо - естествено, че предварително се знае какво е, откъде и за колко. Останалото е губене на време! :-)

    ОтговорИзтриване
  5. Благодаря ти!:-) Е, сега вече знаеш, че няма отбор "жени" и отбор "мъже". Някои типични, смятани за женски модели на поведение са ми чужди до болка - тях именно ще се опитам да разчупя с разсъждения тук:-) Навремето го правех в радиоефира, сега минавам на вариант "писане". По-муден е , но става;)

    ОтговорИзтриване
  6. Прекрасна статия :) само за мен :) и аз това им казвам на всички,ала не ме разбират. Като им пратя статията ще видят,че има и други хора, които мислят като мен! :) Норка

    ОтговорИзтриване
  7. http://photolight.info/index.php?p=userdetails&lang=1&autor=laika_m16 април 2010 г., 16:16

    Чудесна статия!Много точно и много добре написана:)Браво Ели!Умееш го това!Невероятно се почувствах,когато го прочетох!Комплименти и продължавай все така!

    ОтговорИзтриване
  8. Аз също съм жена,но споделям мнението на Ели и нейната позиция!Обичам да си купувам хубави неща,но старшно много мразя да обикалям по магазините.Така че,мъже,не бързайте да нападате жените колко са суетни на тая тема,как си губят времето,бутайки се из тълпите хора с часове,за да си купят поредната парцалка.Предпочитам в свободното си време да отида на пикник или просто някъде сред природата...така че,Ели,ставаме 2 жени в мъжкия отбор:)

    ОтговорИзтриване
  9. И 20 да сте, пак ще бъдете малцинство. :)

    ОтговорИзтриване
  10. Норка, Лайка, Кралице и Бла, благодаря ви! Ако имаше емотикони, щях да нагиздя думите си с наниз от човечета:)

    ОтговорИзтриване
  11. за отмъщение аз най накрая я водя в железарския магазин и се зазяпвам с часове там.т

    ОтговорИзтриване
  12. Хахаха:)))))))))Ти трябва да си мъж:) Това е сладко отмъщение;-)

    ОтговорИзтриване
  13. Не съм съгласна с това което прочетох.Ние жените сме родени да бъдем глезени и към нас да се отнасят с нежност и търпение включително и към темата която си засегнала.Така,че мили дами пазарувайте и се забавлявайте.Ако все пак това се случи с милия човек до вас просто сте щастливки.
    ДИДКА

    ОтговорИзтриване
  14. Уважавам мнението ти:)Май някой се е разпознаааал - като героиня;)

    ОтговорИзтриване
  15. Браво Ели! Успокоих се,че не само аз мразя пазаруването на излишества, като дрехи и обувки. Има много по-стойностни неща, които доставят радост на човек и които може да сподели с други,както и да остави следа - кото книга,снимка,картина...БЛАГОДАРЯ! Дима

    ОтговорИзтриване
  16. Така е, Дима:) Май нямаме много излишен естроген, а?;)

    ОтговорИзтриване